موفقیت

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا تولید محتوا و کالا ( موفقیت در تجارت الکترونیک )

ازراههای رسیدن به موفقیت در تجارت الکترونیک ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی با تولید محتوا و کالا میباشد.

شرکت های نوپایی که در زمینه های تجارت الکترونیک در ایران فعالیت دارند بازده فراوانی را برای موفقیت بروز میدهند.

علت موفقیت روز افزون این نو استارت آپ به خاطر بالا بودن ظرفیت کشش بازار تجارت الکترونیک ایران است.

برای اینکه بتوانیم در زمینه ی تجارت اینترنتی موفقیت کسب کنیم باید تمام جوانب این نوع فعالیت را ارزیابی کرد، زیرا یک اشتباه میتواند دومینویی را ایجاد کند که شکست را به همراه داشته باشد. برای رسیدن به درآمد عالی با سرمایه گذاری نیازمند حرکت بهینه هستید مثلا در بازار کار فروش اپلیکیشن و یا محتوای آموزشی و پروژه نیازمند روش هایی سریع و مطمئن هستید که زود نتیجه دهد، بطور مثال اگر میخواهید اَپی تولید کنید که محتوای درون پرداخت داشته باشد تا بتوانید آن را در اَپ مارکت های ایرانی مثل کافه بازار یا مایکت بفروشید باید سریع و پربازده ترین راه را برای آن انتخاب کنید.

عرضه کننده در کسب و کار اینترنتی باشیم یا تولید کننده ی محتوا و کالا ؟

هدفی که در زندگی انتخاب میکنیم و راهبردی که برای آن میسازیم بستگی به علایق و استعدادمان دارد.

تولید کالا و محتوا یا کسب و کار اینترنتی
تولید کالا و محتوا یا کسب و کار اینترنتی

برای هر هدفی ابزار نیاز است، مثلاََ اگر ما در زمینه ی تولید صنایع چوبی دارای راندمان بالایی هستیم و آن را هم مدیون علاقه و استعداد خود میدانیم پس باید روی این کار تمرکز کرده و تلاش کنیم، از طرفی هم نیازمند بازار فروش مطمئن و پر سودی می باشیم که دست واسطه گر ها را کوتاه کند تا بتوانیم کالایی را مستقیم به دست مشتری برسانیم. اگر هر دو طرف راضی باشند یعنی مشتری و فروشنده با قیمت مناسب با هم مبادله ی تجاری انجام دهند شاهد رونق اقتصادی بزرگی در کشور خواهیم بود. از این طرف افرادی که صاحب ابزار عرضه ی محصول به صورت آنلاین و اینترنتی هستند میتوانند به تولید کنندگان کمک کنند تا محصولات خود را در بستر مناسب به دست مشتری برسانند.

حال کدام یک بهتر است؟

عرضه کننده در کسب و کار اینترنتی باشیم یا تولید کننده ی محتوا و کالا ؟

یا مطیع علایق و استعداد مان در هر یک از موارد بالا ؟

مردان موفق در زمینه ی کسب وکار اینترنتی و تولید محتوا و کالا در جهان

امروزه شاهدافراد بسیاری در زمینه ی تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی هستیم که توانسته اند به موفقیت برسند.

دوره ی عصر دیجیتال و ورود تکنولوژی به عرصه ی تجارت موجب شد افرادی با استعداد تجاری در این زمینه به پیشرفت عظیمی دست یازند. نام آورانی چون بیل گیتس و استیو جابز (تولید کنندگان کالای دیجیتال) ، جف بیزوس (عرضه کننده ی اینترنتی) و … که در تولید کالا و کسب و کار اینترنتی در خط مقدم قرار دارند، و به موفقیت های کسب و کار قدرتمند و پر در آمدی رسیده اند و الگویی خوبی در این زمینه تبدیل شدند. از بین افراد موفق نیز تولید کنندگان محتوا و سمینارهای موفقیت، میتوان به آنتونی رابینز، ارل نایتینگل، بروس لیپتون، استر هیکس، کوین ترودو و بسیاری از افراد دیگر اشاره کرد که در زمینه پکیج های موفقیت در زندگی به فروش و درآمد بالایی دست پیدا کرده اند. همچنین تولید کنندگانی هم در زمینه ی مواد غذایی و دارویی نیز پشتیبان تجارت اینترنتی در جهان هستند که میتوانند کالا ی خود را توسط اینترنت به دست مشتریان برسانند.

اگر همه به کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک بپردازند چه اتفاقی می افتد؟

با در نظر گرفتن کشش بازار ایران میتوان گفت که نیاز به افراد خِبره ی کار بلد در این زمینه بیشتر است.

کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی

ولی اگر بازار این کار اشباع شود یعنی همه به تجارت الکترونیک بپردازند آنوقت علایق و استعداد هرانسانی چه میشود؟

اگر همه در جامعه به یک نوع کار بپردازند اقتصاد رو به تنزل میرود.

بازار نیازمند تولید کننده و عرضه کننده است هر کدام در جای خود میتوانند به در آمد بالایی برسند.

مثلا اگر کسی میخواهد فیلم آموزشی تولید کند وتخصص وعلاقه وی به تدریس است میتواند محتوای آموزشی بسازد

با ساختن هر محتوایی و فروش آن در سایت ها یا به صورت اپلیکیشن درون پرداخت میتواند به سود بالایی دست یازد. هر تخصصی در هر زمینه ای میتواند رابطه ی تولید و عرضه را بهبود بخشد، مثلا کسی که تولید کننده لباس یا کفش است میتواند با مشارکت فروش در سایت ها کالای خود را به راحتی در بازار دیجیتال و اینترنت عرضه کند، همانگونه که کشورهای توسعه یافته در مقیاس بزرگ جهانی انجام میدهند.

آرزوی تو دستور توست
برچسب ها
نمایش بیشتر

صمد حسن پور

کارشناس علوم رایانه ای (فعال در زمینه ی موفقیت)

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا