موفقیت

کنترل استرس و حفظ آرامش در موفقیت زندگی

مهمترین عاملی که در روش کنترل استرس و حفظ آرامش انسان دخیل است، اعتماد به نفس و خودباوری است.

افرادهنگام مواجه با استرس زیاد دچار از دست دادن کنترل میشوند ومیتوان آنرا از نحوه ی حرکات بدن تشخیص داد.

زمانی که فرد دچار استرس میشود دیگر نمیتواند مسائل را بسنجد و ارزیابی کند، درواقع قدرت تشخیص خودرا ازدست میدهد.

افرادی که در زمینه ی خودباوری و افزایش اعتماد به نفس کار نکرده اند همیشه و اغلب اوقات دچار استرس شده و آرامش خود را از دست میدهند، برای مقابله با چنین مشکلی نیازمند تمریناتی است که فرد بتواند این مرحله را با حفظ آرامش بگذراند و از بروز حرکاتی که منجر به از دست رفتن کنترل میشود، خودباوری و اعتماد به نفس را هنگام استرس از بین میبرد، جلوگیری کند.

کنترل استرس و حفظ آرامش ( اعتماد به نفس و خودباوری ) هنگام استرس
کنترل استرس و حفظ آرامش ( اعتماد به نفس و خودباوری ) هنگام استرس

استرس موجب میشود فرد در انتخاب و تصمیم گیری درست دچار مشکل شود و پشت سر هم خطا کند.

ولی اگر بتواند با روش های مطمئن جلوی حملات استرس را بگیرد، بالطبع در تصمیم گیری اشتباه نخواهد کرد.

روش هایی برای کنترل استرس و حفظ آرامش

از آنجایی که استرس از کمبود زمان و یا در شرایط بهرانی ایجاد میگردد، روش هایی که بوسیله ی آن میتوان به کنترل استرس و حفظ آرامش رسید، وجود دارد. موارد زیر به هر یک از این روش ها میپردازد:

روش هایی برای کنترل استرس و حفظ آرامش
روش هایی برای کنترل استرس و حفظ آرامش
  • کنترل زمان : برای کنترل استرس خود سعی کنید زمان را کنترل کنید و نگذارید به هدر رود، ولی عجله نکنید! و با دقت زیاد کارتان را انجام دهید.
  • افزایش تمرکز : تا حد ممکن تمرکز خود را بالا ببرید تا بتوانید بر جزئیات کار تسسلط پیدا کرده و دچار اشتباه نشوید.
  • افزایش تکنیک : سریع ترین تکنیک را برای انجام یک کار انتخاب کنید و سعی کنید این تکنیک بالا با دقت زیاد انجام گیرد.
  • الویت بندی کار : کارهایی که میخواهید انجام دهید اولویت بندی کنید و تا به ترتیب الویت آنها را انجام دهید.
  • حذف تکرار : برای کنترل زمان سعی کنید کارهای تکراری را حذف کنید و با یک حرکت کارهای هم نوع را انجام دهید.
  • کنار گذاشتن نگرانی بی مورد : نگرانی های بی مورد راکنار بگذارید،به غیر ازمرگ هیچ چیزی غیر قابل علاج نیست!
  • عدم توجه به طعنه دیگران : به طعنه ها و سرزنش دیگران نسبت به کاری که انجام میدهید توجه نکنید.

برای اینکه بتوان از استرس خارج شد و آرامش را بدست آورد باید موارد بالا را با جان دل پذیرفت،

استرس همان فشار روانی است که از تنش ها و احساس فشار بیش از حد تحمل ایجاد میگردد.

اگر بتوان ظرفیت درونی را افزایش داد میتوان به آرامش روانی و روحی رسید، که خواسته ی هر انسانی است.

آرزوی تو دستور توست
برچسب ها
نمایش بیشتر

صمد حسن پور

کارشناس علوم رایانه ای و اینترنت (فعال در زمینه ی موفقیت)

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا